הפקת סרטון תדמית – המדריך המלא

סרטון תדמית הוא אחד הכלים החשובים העומדים לרשות כל עסק ומשמשת כחלק מן המיתוג שלו. ממש כמו הלוגו של החברה, אתר האינטרנט שלה ורמת המוצר כך גם סרטון התדמית מהווה חלק מן התפיסה אשר תתקבע אצל הצופה בנוגע לאופי החברה ואיכות מוצריה. לכן יש להתייחס לזה ברצינות ולא סתם להעביר כסף למשהו שיסגור לכם את הפינה. הפקת סרטון תדמית היא משימה לא פשוטה ולכן דרושה מחשבה. 

נשמח אם תשתפו

סרטון תדמית טוב הוא חובה במערך השיווק של העסק שלכם, זהו חלון הראווה של החנות, כרטיס הביקור האינטרנטי של החברה.

דברים שצריך לשאול לפני הפקת סרטון תדמית

למה אני צריך סרט תדמית? סרטון תדמית קצר או סרט ארוך? סרטון מושקע או סרט בסיסי? כמה עולה להפיק סרט תדמית? מה כלול בהפקה, מה הם השלבים, ולמה צריך להתכונן?  לבטח מתישהו שאלתם את עצמכם את אחת מהשאלות האלו.
במאמר הזה ננסה להסביר מדוע לדעתנו הפקת סרטון תדמית הוא מהלך חשוב ואף הכרחי במערך השיווק של כל עסק, חברה או ארגון ולמה כדאי לעשות חושבים ולהתכונן היטב לפני שנותנים O.K לבעל המקצוע. 

סרטי תדמית

מה תפקידו של סרטון תדמית?

 בפשטות תפקידו של סרטון התדמית הנו להיות כלי עזר שיווקי לחברה ולמוצריה. כמו חלון ראווה של חנות או כרטיס ביקור של חברה תפקידו של הסרט ליצור רושם ראשוני טוב, לצוד את עינו של הלקוח, לעורר עניין ולמשוך אותו לראות או לקבל עוד פרטים בתוך האתר. 

אבל למה אני צריך סרט תדמית אם יש לי אתר ואנשים יכולים לקרוא על החברה?

 אנחנו חיים בעידן של זיפזופ. אלפי ערוצי תקשורת, אתרי אינטרנט, בלוגים מציפים אותנו במידע 24 שעות ביממה. בתוך ים המידע הזה אנחנו צריכות שהעסק שלנו יבלוט, יימשוך תשומת לב ויעורר עניין. כדי שאנשים יגיעו למידע יותר מעמיק שקיים באתר שלנו כדאי שיהיה משהו שיפנה את תשומת הלב שלהם לשם, שיעשה מספיק רושם כדי לעורר את הרצון לשמוע או לקרוא עוד.  סרטון תדמית עושה בדיוק את זה. 

 
 

איך אבחר חברה טובה להפקת סרטון תדמית לעסק שלי?  

הפקת סרטון תדמית היא מהלך טכני המצריך יכולות ניהול אנשים וציוד ברמה גבוהה ועם זאת חשיבה אומנותית ויצירתית שתדע לשרת את מטרת העסק. אז שאתם ניגשים לבחרו בעל מקצוע חישבו על 3 דברים עיקריים:

  1. נסיון- חברה טובה להפקת סרטי תדמית היא חברה שיש לה את הניסיון ואת העומק המקצועי בהפקות סרטים. 
  2. יצירתיות, דימיון ומעוף- גישה מקורית ושונה שתגרום סרט שלך לבלוט ואם זאת תקשורתית ומובנת. חשוב שהמסרים יהיו מובנים ויעבדו. 
  3.  האלמנט האנושי- בסוף כמו כל נותן שירות חשוב שתהיה בינכם תקשורת טובה ופורה. חשוב שנותן השירות ידע להסביר, לשתף ולהיות נגיש. 

אז מה זה סרט תדמית טוב? 

סרט תדמית טוב הוא סרט שעמד בציפיות של הלקוח והביא תוצאות! 
 
תמונת אנימציה תראה לי את הכסף

מרכיבי הפקת סרטוני תדמית

לפני הכל חשוב תחקיר – בסימנים הפקות סרטים תהליך היצירה מתחיל בהבנת הצורך של הלקוח. חשוב לענות על השאלות הבאות:
מה הסרטון מנסה להשיג? האם הוא מופק בכדי לספר על העסק? להציג את מוצריו? לתאר טכנולוגיה חדשנית?
מי קהל היעד של הסרט? משקיעים?… לקוחות?… כח אדם פוטנציאלי?
באיזו פלטפורמה יראו את הסרט? באתר? במדיות החברתיות?… תערוכה?… דיוור ישיר?

במידה והחלטתם לפנות אל חברת הפקות מקצועית הרי שתהליך הפקת סרטון תדמית לרוב יכלול את האלמנטים הבאים :

כתיבת תסריט

לאחר שפצחנו את מטרת הסרט הפקת סרטון תדמית מתחילה בכתיבת תסריט מקורי ומעניין אשר יצור סקרנות והפתעה לצופים. התסריט הוא הבסיס לכל סרט או סרטון, הוא מתווה את תוכנית העבודה, מדייק את התהליך ובהכרח מדייק את התוצאה.
חשוב ביותר: אין לצאת לצילומי סרט ללא תסריט כתוב, מאושר על ידי כל הגורמים הרלוונטים!

Breakdown - לוח זמנים ליום צילום

כבר בשלב זה אפשר לזהות הפקת סרטון תדמית איכותית. חשוב שיהיה לכם לוח זמנים מסודר לפני שיוצאים לצילומי סרט. זוהי למעשה תוכנית העבודה על פי לוח זמנים. באיזו שעה מצלמים איזו סצינה? איפה מצלמים? מי הצוות הדרוש וכו'. בהפקת סרט תדמית מקצועי ה- breakdown הוא אלמנט חשוב שיכול לחסוך הרבה זמן והוצאות מיותרות. הוא מאפשר לכם להסתנכרן ולעדכן את כל הגורמים הרלוונטים בעסק לגבי מה הולך לקרות ומתי, וכל לוודא שלא יהיו הפתעות.

 

ימי צילומים

ימי הצילום הם הלב של ההפקה עצמה, הפקה חובבנית יכולה למרוח את ימי הצילום ולהוציא את כולם מותשים ועצבניים ועל כל זה לא לעמוד ביעדים שהוצבו ליום זה. חברה מיומנת, תדע לנהל את היום הזה ולהפיק אותו כמו שצריך, שהם צמודים ללוחות הזמנים ומשאירים את כולם מחויכים.

גם כאן קבלו תובנה חשובה מניסיוננו בהפקת סרטון תדמית: הרבה פעמים ההבדלים במחיר ההפקה הוא באיכות הציוד; מצלמה טובה עם איכות תמונה מעולה ועומק צבע משמעותי עולה יותר ממצלמה פשוטה. יש לכך השפעה מטורפת על הנראות הסופית של הסרט ובמידה ויש לכם מספיק תקציב אנו ממליצים בחום לשלם עוד קצת ולקבל מוצר איכותי באמת. צילום וידאו איכותי תוך שימוש בתאורה מתאימה והקלטה מקצועית. 

גרפיקה לסרט תדמית

ההפקה עוד לא נגמרה, מטרתו העקרית של סרט תדמית היא להעביר אינפורמציה שיווקית. עבודה גרפית נכונה היא קריטית להעברת האינפורמציה הרצויה. קבלו שלוש סיבות ממש טובות לחשיבותה של עבודה גרפית טובה בהפקת סרטי תדמית:  

  1. הסיבה העיקרית לכך היא שהפורמטים העיקריים להצגת הסרטון תדמית שלכם הן הרשתות החברתיות. בפורמטים אלו הסאונד כבוי כהגדרת בסיס אלא אם כן הצופה הגדיר אחרת בלחיצת כפתור.  האינטרס שלנו הוא שהאינפורמציה תעבור גם ללא סאונד.  
  2. גרפיקה היא כלי להעברת מסרים מילוליים אבל גם מסרים תדמיתיים. יש חשיבות רבה לאריזה הגרפית של הסרט, מה היא משדרת, האם היא נאמנה לערכי החברה, למסרים שהסרט מעביר, לאופי החברה? 
  3. גרפיקה היא האריזה של הסרט. היא הסטיילינג שלו כמו אקססוריז על בגד, אורות לדים על סובארו פשע, סוכריות צבעוניות על גלידה, שיער סגול על ראשו של פוליטקאי. גרפיקה טובה ואטרקטיבית תעניין את הלקוח הפוטנציאלי, תגרום לו לשמוע עוד ולרצות להשתמש במוצר.
גרפיק דיזיין מעוצב

קריינות לסרט, כן או לא?

קריינות לסרט תדמית מהווה ערך מוסף שתורם גם ברמה האינפורמטיבית וגם לאופי הסרט ולדימוי של החברה. יש לשקול ברצינות אם סרטון תדמית זקוק לקריין ואם כן אנחנו צריכים לבחור בקפידה את הקריין ואת הסגנון שהוא מייצג. למזלנו קיים היום אתר מעולה בשם פייבר שמנגיש לנו את השירות עם היצע של אינספור קריינים מעולים מרחבי העולם במחירים אטרקטיבים מאוד. כמו כן צריך לזכור שלא כל סרט צריך קריינות, בסרטי תדמית מסויימים אנחנו מעדיפים את הגישה האישית יותר בה האנשים שעומדים מאחורי החברה מספרים על המוצר. יש משהו אותנטי ונכון בסרט שמבוסס על האלמנט האנושי ולא רק על פרטים טכניים. במידה וכן מחליטים ללכת על קריינות האופציות היום להקלטה נוחות ונגישות מאוד ואף זולות יותר מבעבר. פלטפורמות אינטרנטיות כמו האתר פייבר מאפשרות לנו היום להקליט קריינות מקצועית במחירים זולים. אך זכרו לדעת לאתר ספקים מקצועיים היא גם מיומנות ואין חכם כבעל ניסיון.

פסקול מותאם לסרטון ולתדמית

בכל הפקת סרטון תדמית אנו עושים שימוש נרחב במוזיקה. גם כאן יש היום אפשרויות מאוד מגוונות ולא יקרות לרכישת פסקול מוזיקלי מספריות אינטרנטיות כמו האתר הישראלי ארטליסט. מוזיקה בסרטון תפקידה ליצור את האווירה הנכונה ולפנות אל רגשותיו של הצופה. חשוב להשתמש במוזיקה מקורית ולא שחוקה או נדושה. האופציה הטובה ביותר היא כמובן ליצור מוזיקה מקורית לסרט אולם מדובר בעלויות יקרות בהרבה.

סגנון

כפי שכתנו קודם בשלב התסריט אנחנו מחליטים מה יהיה סגנון הסרט. האם זה יהיה סרט מבוסס שחקנים או מדגימים מוכרים או אנונימיים. לחילופין ניתן להשתמש באנימציה (הנפשה) שתהווה את כל הסרטון או בהדמיה תלת מימדית. לשמחתנו אנחנו חיים בעידן שבו כל השירותים האלו בהישג יד, במחירים יחסית לא יקרים לעומת העבר ובטכנולוגיות נגישות ופופולריות.

עריכת וידאו מקצועית

חדר העריכה הוא המקום בו הכל מתחבר יחד; הצילומים, הגרפיקה, המוזיקה, הקריינות, האפקטים. בכל פעם מתרחש הקסם היצירתי הזה, נוצר סרט חדש. התהליך בחדר העריכה הוא מורכב ומתיש. כמו בכל מבנה אנחנו מתחילים מהרכבת היסודות, בונים את הסיפור, יוצרים את הנרטיב, אח"כ מוסיפים ויזואליה יפה; צילומים, אנימציה, הדמיות וכו', אח"כ מוסיפים פסקול מוזיקלי. השלב האחרון יהיה ליטוש הפינות, הוספת אפקטים, תיקוני צבע וכותרות ובשעה טובה יש לנו סרטון חדש!

בהצלחה!

ילד עף בדמיון צילום פורטרט

אנחנו מקווים שהצלחנו לתרום לכם קצת אינפורמציה מעניינת וחשובה. הפקת סרטון תדמית לעסק שלכם זה נושא חשוב ויכול להיות תהליך מורכב. עדיף לעבוד לאט ולהבין כל צעד. אנחנו עושים סרטים באהבה כבר כמעט 20 שנה, נשמח להיות לכם לעזר. 

רוצים לראות סרטון תדמית לעסק שעשינו? – לחצו כאן
שירותים נוספים שאנחנו מציעים:
צילום כנסים ואירועים, צילום סטילס, צילום ארכיטקטורה, עיצוב פנים ועוד

צוות סימנים 

עוד כתבות שיסקרנו אותך

צילומי תדמית ללינקדאין

צילומי תדמית ללינקדאין

האופן שבו אנשים תופסים אתכם ומה אתם משדרים הוא מפתח מרכזי בעסקים. בעידן של רשתות חברתיות לינקדאין הינה זירת נטוורקינג נישתית וחשובה לקידום עסקי ולכן

רוצה סרטון תדמית מקצועי מתותחים בתחום?

וידאו שיווקי טוב יעיף אותך גבוה

פנו כעת אל חברת סימנים המתמחה בהפקת סרטוני תדמית המאופיינים באיכות, יצירתיות, דיוק מסרים וגישה אישית שמאפשרת לכל לקוח לקחת חלק ולהיות מעורב בתהליך היצירה.
נשמח לעבוד גם אתכם.

צילום ספורט הרוגבי סימנים הפקות

תודה שיצרתם קשר

נחזור אליכם בהקדם האפשרי