על כוכבי רשת וסרטי תדמית

מה הקשר בין כוכבי רשת, אושיות אינסטגרם ופייסבוק וסרטי תדמית ואיך כל בעל עסק יכול לנצל את הקשר הזה לטובתו.

נשמח אם תשתפו

כוכבי רשת ווידאו

אוהבים אותם או שונאים אותם, כוכבי רשת כאן כדי להישאר. שיווק באמצעות כוכבי רשת הפך לתחום רב עוצמה בשנים האחרונות. רבים מכוכבי הרשת מודעים לכך ולכן מתהדרים באלפי ועשרות אלפי עוקבים ומרוויחים תשלומי שכר נאים בגישה לפלטפורמות שלהם. סוג התוכן שאותו הם מקדמים יכול ללבוש מספר רב של צורות, אך וידאו ללא ספק הוא החזק ביותר. הוכחות לזה אתם יכולים לראות בכל מקום ובכמעט בכל מחקר. אפליקציות LIVE מקבלות מקום בכמעט כל פלטפורמה ואפליקציות כמו טיקטוק המבוססות על וידאו תופסות נפח הולך וגדל.

שיווק באמצעות סרטי תדמית

גם שיווק באמצעות סרטי תדמית הולך וגדל, סרטון תדמית הוא כרטיס הביקור הדיגיטלי של ימינו. אין היום חברה שמכבדת את עצמה, ומשתמשת בשיווק דיגיטלי, שאין סרט תדמית המציג את העשייה שלה. סרטון תדמית לעסקים קטנים היא בהחלט הצעד הנכון לעולם של הגדולים.
גם כאן המחקרים מראים עלייה מתמדת בכל מה שקשור לשיווק באמצעות וידאו.
בשורה התחתונה לאנשים יותר פשוט וזמין לצפות בסרטונים מאשר קריאת תוכן.

מה לגוגל יש להגיד על זה

ברור שגוגל רואה את זה ומודעת לזה ולכן יוטיוב שהיא פלטפורמת הוידאו של גוגל מקבל יחס מועדף בחיפוש האורגני. העניין הזה הוא חשוב מאוד להבנה אילו סרטי תדמית כדאי לייצר. רוב היוצרים שתפנו אליהם יגידו שסרט קצר וטוב יהיה הכי אפקטיבי, מה שיכול להיות נכון אבל תלוי במטרת הסרט. מבחינת גוגל ככל שסרטון צובר זמן צפייה הוא יותר איכותי ולכן יותר מקודם ועל ידי כך גם מגיע לקהל יעד גדול יותר. כלומר אם תפיקו סרט תוכן מתחום העיסוק שלכם ותצליחו לעניין את הצופים, גם אם הסרט יהיה ארוך יותר, הערך שלו יהיה גבוה מאוד עבור השיווק והמיתוג שלכם.

אחד ועוד אחד

ברור לנו שתוכן בוידאו הוא ההווה ובהחלט העתיד.
כשבונים תוכנית שיווקית חייבים להכניס יצירת תוכן מוסרט כגון:
סרטי תדמית, סרטוני מוצר, סרטי הדרכה  וסרטוני פרסומת. וכמובן חשובה התאמתם למדיות השונות לצורך חשיפה מקסימלית.
אבל עוד לפני שיוצרים סרטון כזה או אחר חייב לשאול את עצמנו: למי הוא מיועד? מי קהל היעד שלנו? ואיך מגיעים אליהם? 

לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם לכוון את הספינה השיווקית שלכם לכיוון הנכון.

סלפי בעבודה

מה התדמית שלכם?

כל עסק חייב לדעת מה התדמית שלו, או איזה דימוי הוא רוצה להציג. ההבנה מי הם הלקוחות ובאיזה אופן העסק מצטייר הכי טוב בעיניהם עוזרת מאוד להפקת סרטי תדמית. חשוב שהם יהיו נאמנים לאופי של העסק ולתדמית שלו.
המושג סרט תדמית הוא מושג מאוד רחב ולמעשה כל וידאו שהעסק שלכם מעלה הוא למעשה סרט תדמית, כלומר הוא יתרום ויהיה חלק מהתדמית של העסק שלכם. לכן חשובה ההבנה מי הקהל שצופה, מה הפלטפורמה שהסרט מוצג בה ומהי מטרת הסרט.

סרט תדמית קלאסי

לרוב סרט מושקע, שמציג את הצדדים המעניינים ביותר בעסק שלכם באופן מוקפד, יכול להיות מבויים. בחלק מהמקרים נשתמש באלמנטים כמו אנימציה, הדמיות תלת מימד, צילומי רחפן וראיונות וידאו עם בעלי תפקידים בעסק.

סרט הדרכה

סרטי הדרכה יכולים להיות אפקטיביים מאוד גם כסרטי תדמית ולכן יש להם ערך מוסף. סרט הדרכה טוב יעניין את הצופה, יקבל יותר זמן צפיה ואם הוא יראה מושקע ורציני בהחלט גם יתרום לתדמית המקצועית שלכם.

סרטי הווי

סרטי הווי אלו סרטים בקונוטציה קצת יותר קלילה ואולי גם יותר אותנטית. סרטים שמציגים את היומיום בעסק, מבצעים בחנות, אינטראקציה עם לקוחות או בין העובדים. סרטוני הווי חברה יכולים להיות מאוד מושקעים אבל יכולים גם להיות ספונטנים ומצולמים במכשירים הסלולריים שלכם. סרטים כאלו יכולים לתרום לחיבור רגשי של הצופה, להכיר קצת יותר טוב את החברה והאנשים שעובדים בה, את סביבת העבודה, את הדינמיקה ועוד.
וגם כאן הערך המוסף הוא שאלו סרטי תדמית לכל דבר. סרטוני הווי יכולים להעיד על חוש הומור, על ספונטניות וגם על מקצועיות והתמדה.

שיווק באמצעות כוכבי רשת

טוב לא המצאנו כאן את השיטה ואנחנו לא בהכרח אוהבים את העובדה הזאת אבל לפרסום יש כח. גם אנחנו כצרכנים נרצה לראות את מה שמוכר, לוודא שיש מי שהתנסה במוצר לפנינו, נרצה לחפש אמינות. לרוב תחושת אמינות מגיעה עם המלצות שאנחנו מקבלים מצרכנים קודמים שכתבו ביקורות, מקרובי משפחה וחברים שהעידו על איכות המוצר או על טיב השירות. וכאן נכנס העניין עם הידוען. סלבריטי הוא למעשה דמות מוכרת שמהווה בעבורנו סוג של תו תקן. אם הוא השתמש במוצר אז כנראה שזה באמת טוב, לדוגמא; אם בר רפאלי מרכיבה משקפיים אז יש מצב שהם איכותיים וגם יפים מאוד. אם עומר אדם אכל במסעדה אז האוכל שם בטוח סבבה וגם המסעדה אופנתית ושווה, אם ג'ורג' קלוני שותה קפה אז הקפה הזה מעולה, זה בדוק,  ג'ורג' קלוני בדק… 

מה עומד מאחורי זה?

אנחנו קצת סרקסטיים אבל האמת היא שיש בזה היגיון, סלברטאים הם דמויות מוכרות שיש להם ייצוג מסויים בעבורנו ולכן יש להם גם המון כח שיווקי. בוודאי יש כאן גם עניין של עלויות ולא כל עסק יכול לממן כוכב רשת, אבל בכל מהלך שיווקי יש שיקול עלות מול תועלת. ואם השקעה בתקציב מסויים תניב תוצאות טובות, יכול להיות שיהיה שווה להשקיע. בנוסף לא כל כוכב הוא ג'ורג' קלוני ולעתים לא מדובר בעלויות כל-כך גבוהות. לידוענים רבים יש אינטרס גדול משלהם בחשיפה נכונה ולכן יש מצב ששיווק באמצעות כוכב רשת לא יהיה יקר כלל, בטוח לא מול התועלת שהוא יניב.
חפשו כוכבי רשת שמייצגים את התדמית שלכם בצורה הטובה ביותר ופנו אליהם לשיתוף פעולה. רוב שיתופי הפעולה היום מסתכמים בתמונות עם מוצרים מסוימים או בוידאו סלפי של אותו כוכב מדבר על המוצר.
אבל אנחנו מציעים לקחת את זה צעד אחד קדימה.

סרטי תדמית עם כוכבי רשת - שיווק חכם

אז מה הם ומי הם כוכב רשת? כוכבי רשת אלו אנשים שמייצרים תוכן ברשתות החברתיות ומצליחים לעניין כמויות משמעותיות של עוקבים אחרי הדף, העמוד או הערוץ שלהם. המושג כוכב רשת מעלה לנו אסוציאציה של סלבים למיניהם, דוגמנים או כוכבי נוער אבל כוכב רשת יכול להיות גם עיתונאי או בלוגר שמעלה תוכן מעניין, איש מקצוע שנחשב אושיה בתחומו, פוליטיקאים, מדענים ועוד. המכנה המשותף לכולם שיש להם כמויות משמעותיות של עוקבים שמתעניינים בחיים שלהם או לחלופין בהשקפתם המקצועית. 

כאמור לדמויות ציבוריות רבות יש אינטרס בחשיפה מקסימלית לכן חלק גדול יסכימו ואף ישמחו לשיתופי פעולה כאלה. לכם חשוב לקחת בחשבון שצריך לדייק גם בבחירת הבן אדם להבין מה הוא מייצג ולאיזה קהל הוא מדבר. לצורך העניין במידה והייתי משווק מוצר לקידום תרופה לקורונה לא בטוח שהייתי פונה לדונלד טראמפ, אבל אם הייתי מקדם אקונומיקה יש מצב שהייתי פונה אליו.

אחרי שבחרנו כוכב רשת, מה הלאה?

 

בצעו תחקיר, הכירו את הדמות, בדקו את הפוסטים שלו ותראו מה מקבל הרבה תגובות ולמה, המידע שתאספו יהיה עמוד השדרה של הסרטון, חשבו האם ואיך הוא יכול לחזק את המוצר שלכם או את התדמית של העסק ומה אתם יכולים להציע לו בתמורה. הצעד הבא יהיה תכנון סרט תדמית שיוכל לשרת אתכם גם מחוץ לעוקבים של כוכב הרשת ולהציע לו תסריט מוכן של סרט תדמית בו הוא משתתף.
אם תשקיעו בסרט תדמית איכותי שיחזק את התדמית של כוכב הרשת הוא ירצה לדחוף אותו קדימה בעצמו. אם הסרטון טוב הוא יגדיל בכך את קהל העוקבים שלו ויהדהד בקהילה הרלוונטית אליכם.

סוגרים עסקאות מרחוק

מילים אחרונות

יצירתיות היא המפתח. תמיד לחפש את הדבר הבא שירים אתכם מעל כולם. אל תתביישו ליזום, לחקור, לנסות כיווני שיווק חדשים, להתעדכן ולהתנסות ואולי גם לשחרר דפוסי פעולה ישנים ולפנות לאפיקים חדשים.  

זכרו, שילוב כוחות חזקים רק עושה אותנו חזקים יותר. סרט תדמית הוא חלון הראווה של העסק שלכם, הוא צריך להיות אטרקטיבי, לבלוט, להתעדכן, למשוך לקוחות ולייצר לעסק הכנסה. 

נשמח לשתף איתכם פעולה, לייעץ ולתכנן ולהפיק בעבורכם סרטי תדמית חכמים, מגוונים ואפקטיביים. 

 

החברים מסימנים

עוד כתבות שיסקרנו אותך

צילומי תדמית ללינקדאין

צילומי תדמית ללינקדאין

האופן שבו אנשים תופסים אתכם ומה אתם משדרים הוא מפתח מרכזי בעסקים. בעידן של רשתות חברתיות לינקדאין הינה זירת נטוורקינג נישתית וחשובה לקידום עסקי ולכן

רוצה סרטון תדמית מקצועי מתותחים בתחום?

וידאו שיווקי טוב יעיף אותך גבוה

פנו כעת אל חברת סימנים המתמחה בהפקת סרטוני תדמית המאופיינים באיכות, יצירתיות, דיוק מסרים וגישה אישית שמאפשרת לכל לקוח לקחת חלק ולהיות מעורב בתהליך היצירה.
נשמח לעבוד גם אתכם.

צילום ספורט הרוגבי סימנים הפקות

תודה שיצרתם קשר

נחזור אליכם בהקדם האפשרי