יוצאים מהקורונה חמושים בסרטונים


בואו נדבר על הדרכים והפתרונות אשר גופים רבים מצאו בזמן הקורונה בכדי להמשיך לגלגל את העסק באמצעות סרטי תדמית, סרטי מוצר ועוד תכנים בפורמט וידאו.

נשמח אם תשתפו

התקופה האחרונה היתה אחת המאתגרות שידענו. העולם עצר, אנשים התכנסו בבתים, אין טיסות, אין קניות התנועה ברחובות מוגבלת, כל הכנסים והתערוכות בוטלו, המכירות הצטמצמו מאוד ולחלקנו אף נעצרו לחלוטין. אך למרות הקושי גופים רבים ממשיכים לעבוד, לפתח, לייצר, למכור ולתת שירות. בואו נדבר על הדרכים והפתרונות אשר גופים רבים מצאו בכדי להמשיך לסובב את הגלגל. וכמובן איך זה מתקשר לסרטי תדמית, סרטי מוצר ועוד תכנים בפורמט וידאו.

לא חוזרים כל כך מהר

למרות שבישראל עושה רושם שהרוב הגדול חזר ובכל זאת יצאנו מההסגר! אבל התהליכים יקחו עוד זמן רב ויכול מאוד להיות שיבוא עוד סיבוב אז עד שהשוק בארץ ובעולם יחזור לשגרה אנחנו צריכים למצוא פתרונות מספקים ולעיתים יצירתיים כדי להמשיך לתפעל את העסקים שלנו..

אז איך מתנהלים בתוך סיטואציה בעייתית כזאת? איך ממשיכים לקיים מכירות, תמיכה טכנית, לתת שירות לקוחות או להפיק תוכן?

בימים כתיקונם החברה שלנו יוצרת סרטים; הפקות של סרטוני תדמית, סרטוני הדרכה, כנסים ועוד. מתחילת השנה עסקנו בהפקה של מספר פרויקטים ובכלל העסק היה במגמת עליה עם כמות יפה של לקוחות חוזרים וכמות יפה של לקוחות חדשים בעקבות קידום אורגני מעולה אבל אז, עם תחילת משבר הקורונה, הגיע טוויסט בעלילה; חלק גדול מהפרויקטים שעבדנו עליהם הוקפאו וכל הפרויקטים העתידיים נדחו עד להודעה חדשה. נשמע לכם מוכר? כן זה קרה לרוב העסקים בארץ ובעולם.

רגע לפני הפניקה

בשלב הזה ושניה לפני שהפניקה התחילה הגיע טוויסט נוסף; חברה שהפקנו לה סרטון תדמית בעבר יצרה קשר ובקשה הפקה זריזה של סדרת סרטוני מוצר שיישלחו ללקוחות ברחבי העולם במקום נציגי המכירות שלהם שכמובן אינם יכולים להתנייד כרגע. מטרת הסרטונים היתה תיאור של פרוצדורות עבודה עם המוצר ופירוט של כל התרחישים הרלוונטים בהפעלתו. יום למחרת פנה אלינו לקוח נוסף בבקשה להפיק סרטון תדמית טכני הדרכתי שיישלח ללקוחות שכבר רכשו את המוצרים אך צריכים הדרכה בתפעול שלהם. וכך התחלנו להבין שבתקופה הזאת לסרטוני וידאו תדמיתיים, ובכלל למדיה ויזואלית, ישנה חשיבות עצומה ומהותית יותר מבימים רגילים.
כיף קורונה סטייל

הפקת סרטון, יתרונות

השימוש במדיה דיגיטלית הוא זמין מאוד, קל לביצוע, לא יקר בהכרח, מאפשר העברה של מידע רב באופן יעיל והוא נגיש לכל צופה בכל עת ובכל מקום בעולם. אנחנו חושבים שתמיד ולא רק בתקופה הזאת כל עסק חייב שיהיה לו מערך שיווק דיגיטלי אם זה סרטון תדמית, סרטוני מוצר,סרטוני הדרכות בוידאו וכו'. סרטונים אלו הם כרטיס הביקור שלכם ברשת, משדרגים את הנראות שלכם וחושפים את העסק ואת המוצר לקהל יעד רחב יותר. בלחיצת כפתור בלי לצאת מהבית

אז מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות?

מה שנשתנה זה שהסרטונים האלו הם כבר לא רק כרטיס הביקור שלכם. אם בתקופות סרטון תדמית צריך להיות טיזר כדי לפתוח פגישה וסרטון מוצר צריך להיות קצר כדי למשוך לקוחות לתוך החנות, הפעם הסרטונים הללו הם החנות עצמה. הם נציגי המכירות, הם התמיכה הטכנית. הם צריכים להיות מפורטים יותר, יסודיים יותר, יותר טכניים ויותר אינפורמטיבים.

להלן מספר דוגמאות רלוונטיות לתקופת הקורונה לשימוש בוידאו ככלי עזר שיווקי, טכני, אינפורמטיבי לעסק או לארגון שלכם. אנו נציע כאן מספר פתרונות וידאו ונשמח אם תמצאו שהמידע היה לכם לעזר.

סרטון תדמית

הבעיה: בעקבות ביטול כל הכנסים אנחנו לא יכולים להגיע לקהל יעד חדש, לא בעולם וגם לא בארץ ולמעשה כל מערך השיווק שלנו כרגע מושבת .
הפתרון: סרטון תדמית לעסקים, אחד טוב שיספר על החברה ואיתו נוכל לפנות ללקוחות אונליין. בנוסף לסרטון התדמית הקבוע שלכם היינו מציעים ליצור סרטון שמתייחס לתקופה הזאת ולאתגרים שנוצרו בעקבותיה. סרטון תדמית כזה יכול להיות ארוך ומפורט יותר, קצת כמו בפגישת מכירות, יש מקום להציג את עצמכם ולספר בהרחבה על תחומי הפעילות של החברה, על המוצרים והשירות שאתם מספקים.

סוגרים עסקאות מרחוק

סרטון מוצר

הבעיה: בתקופת הקורונה אין כאמור תערוכות או פגישות שיווקיות ויש קושי לעדכן לקוחות לגבי מוצרים או שירותים חדשים. בנוסף לעתים עולה צורך דווקא בגלל התקופה לקדם מוצר או שירות ספציפי שרלוונטים יותר לסיטואציה הנוכחית, לדוגמא אם אתם חברה שמוכרת ציוד רפואי ובתחילת הקורונה מצאתם את עצמכם עם מלאי מדהים של מסכות, יש מצב סביר שתרצו לקדם כרגע את המוצר הזה ולשווק אותו במלוא הכח.
הפתרון: סרטון מוצר.
סרטוני מוצר כמו סרטוני תדמית הם שיווקיים במהותם אך בעוד סרט תדמית מספר על החברה באופן כללי, סרטון מוצר יהיה יותר ספציפי וידבר על פעולה של מוצר או שירות מסויים מתוך המכלול שאנו מציעים.

סרטון הדרכה

הבעיה: החברה עדיין מייצרת ומוכרת, מוצרים נשלחים ללקוחות בחו"ל אבל בימים כתיקונם מגיע נציג של החברה שלנו להעביר הדרכת תפעול ושימוש במוצר אך כרגע בעקבות עוצר הטיסות אך אחד לא יכול לנסוע והלקוח צריך להתחיל לעבוד.
הפתרון: הפקת סרטון הדרכה יכולה להיות דרך אפקטיבית להעברת האינפורמציה. במהלך התקופה האחרונה הפקנו סרטוני הדרכה שעסקו בפריקת מוצרים מהאריזות, חיבור ותפעול ראשוני, פרוצדורות עבודה ועוד. שוב בשונה מתקופות רגילות יש יותר מקום להרחיב, הסרטונים האלו הם אינם טיזרים אלא מהווים תחליף לאינטרקציה פיזית. הלקוח שלכם זקוק לאינפורמציה, הוא צריך להכיר את המוצר שרכש, לתפעל אותו ולמקסם את השימוש בו. סרטוני מוצר יעשו בדיוק את זה.

סרטוני הרצאות, לייב סטרימינג

הבעיה: אחת מהמכות הכואבות בתקופת הקורונה היא ביטול כל הכנסים עד להודעה חדשה. כנראה שגם כשאנחנו נחזור לשגרה כנסים והתכנסויות גדולות יהיו מהדברים האחרונים שיחזרו.
הפתרון: השימוש בוידאו באלטרנטיבה לקיום כנסים הוא מתבקש. צילום הרצאות בוידאו ושידורן בלייב סטרימינג או העלאה לרשתות חברתיות מהווה תחליף לכנסים עם קהל. בימינו הטכנולוגיה שמאפשרת שידורי וידאו היא קלה, זמינה וזולה. אם אלו שירותי לייב סטרימיניג כמו Zoom, Google meet, Whatsapp או בשידורים איכותיים ומושקעים יותר על ידי צוות מקצועי.

באיזה עלויות מדובר?

הפקת סרטון תדמית היא כותרת מאוד כללית לסוגים שונים של סרטים והפקות בסדר גודל שונה. עלויות הפקת סרטון יכולות להיות אפסיות אם אתם מצלמים ועורכים לבד סרטונים קטנים ומעלים לרשתות החברתיות ויש הפקות סרטים מקצועיות שעלותן מגיעה לעשרות אלפי שקלים. אנחנו חושבים שגם לאלו וגם לאלו יש מקום כל עוד הם משרתים את המטרה ומצדיקות את ההוצאה.

הפקת סרטון, יתרונות

שימוש בוידאו שיווקי הוא רלוונטי ולמעשה הכרחי לכל מערך שיווק עסקי בכל תקופה ובכל עת. סרטון תדמית טוב שמופץ ברשתות ומגיע ללקוחות פוטנציאליים בתפוצה רחבה יכול לקחת את העסק שלכם רחוק מאוד. למרות שבמצב אידיאלי אין תחליף למפגשים פיזיים, בתקופת הקורונה הוידאו הפך לכלי עזר מעולה ואפקטיבי לאינטראקציה פיזית עם הלקוחות שלכם. אם זה באמצעות סרטון תדמית לעסק, סרטון הדרכה לשירות, סרטון מוצר, סרטוני תמיכה טכנית או הרצאות מקוונות. אנו מעריכים שבעקבות השימוש המוגבר בוידאו בתקופת הקורונה, תעלה המודעות לאפשרויות הגלומות בו, ליעילות הפורמט, לפוטנציאל החיסכון והשימוש בוידאו בעתיד רק ילך ויתרחב.

עוד כתבות שיסקרנו אותך

צילומי תדמית ללינקדאין

צילומי תדמית ללינקדאין

האופן שבו אנשים תופסים אתכם ומה אתם משדרים הוא מפתח מרכזי בעסקים. בעידן של רשתות חברתיות לינקדאין הינה זירת נטוורקינג נישתית וחשובה לקידום עסקי ולכן

רוצה סרטון תדמית מקצועי מתותחים בתחום?

וידאו שיווקי טוב יעיף אותך גבוה

פנו כעת אל חברת סימנים המתמחה בהפקת סרטוני תדמית המאופיינים באיכות, יצירתיות, דיוק מסרים וגישה אישית שמאפשרת לכל לקוח לקחת חלק ולהיות מעורב בתהליך היצירה.
נשמח לעבוד גם אתכם.

צילום ספורט הרוגבי סימנים הפקות

תודה שיצרתם קשר

נחזור אליכם בהקדם האפשרי