סיפור על סרטון תדמית שיווקי שהביא עסק לשווי של מיליארד דולר

ביולי 2016 קנתה חברה בשם יוניליוור את Dollar Shave Club והשאירה עם עולם העסקים עם הלסת למטה – הם רכשו סטארט-אפ שהיה בתחילת דרכו רק חמש שנים קודם לכן והיה בבעלותו של קומיקאי בשם מייקל דובין – תמורת מיליארד דולר.

נשמח אם תשתפו

אז איך כל זה התחיל ומה הקשר לסרטון תדמית?

בוא נתחיל שאם אתם לא 1 מה 26.7 מיליון שראו את זה בזמן שכתבנו את הכתבה אז בהחלט כדאי לכם.
ואני מהמר שתראו אותו עד הסוף כי הוא פשוט פגז.

גאון, לא? 
מה עושה את הסרטון תדמית הזה לכל כך טוב? ומה אפשר לקחת מזה לסרטון העתידי שלכם?

לפניכם מספר תובנות שיכולות להפוך סרטון תדמית שיווקי לוויראלי.

אז לפני שנתחיל לפרק את הסרטון הזה ולהבין מה עושה אותו מצויין. אולי הדבר הכי חשוב וטוב בסרטון הזה הוא שהוא מצחיק ושנון, וזה הופך את הסרטון השיווקי הזה לכיף לצפייה, הוא משאיר אותנו מול המסך בגלל שאנחנו אוהבים להתבדח, אוהבים לצחוק ואם משהו מצליח להצחיק אותנו הוא בהחלט מקבל מאיתנו כבוד ותשומת לב.

אבל הסרטון תדמית הזה הוא לא רק מצחיק, הוא גם חכם. באופן סאטירי הוא מצליח להעביר את המסר שלו ואף לשכנע אותנו להצטרף אליו. 

בואו נעבור על הסרטון הזה שוב מקרוב, נרשום לעצמנו את כל הדברים שבזכותם הוא הגיע לאן שהגיע, ובדרך נסיק מה כדאי לקחת ממנו כשנרצה להפיק סרטון תדמית שיווקי לעסק שלנו. 

סרטון תדמית שיווקי מצליח
התמונה הראשונה בהיסטוריה

פתיחה

התבונננו שוב בפתיחת הסרטון. – "היי, אני מייק, מייסד Dollar shave club.com."

מייק מדבר ישירות למצלמה ומציג את עצמו, כלומר הוא מדבר אליך ישירות כאדם. במילים אחרות, הוא בונה קשר אישי עם הקהל שלו – אתם. כמה פשוט, ככה טוב ובתכלס עובד, אנשים אוהבים ומעריכים שמדברים אליהם בגובה העיניים. מייק נשאר עם העיניים שלו עלינו ולא עוזב אותנו לרגע ואנחנו מקשיבים. חשבו על סיטואציה יום יומית בא משהו מדבר מסתכל עליכם ומדבר אליכם, גם אם אתם ממש ממהרים, לא תחכו שהוא יסיים את מה שיש לו להגיד בכדי שתוכלו להגיד לו שאתם ממהרים? אבל מייק לא נותן לכם להפנות את המבט, הבדיחה הראשונה ממש מעבר לפינה.

מייק הוא דמות די אקסצנטרית ויוצאת דופן, אך הלבוש והנראות שלו מאוד גנרים, גם המחסן שבו הוא עובד מאוד גנרי, ראינו מאות כאלה ולכן אנחנו יכולים להתחבר ולהאמין לו ולמה שהוא אומר. אנחנו נקשרים ומזדהים איתו באופן מיידי משום שהוא נראה אמיתי, אנושי. לכן אנחנו אוהבים אותו כבר מהבדיחה הראשונה.

תנועה

מייק נמצא כל הזמן בתנועה בסרטון שלו. וזה פשוט עובד מצויין על תשומת הלב שלנו. יש פעולה אמיתית, כל רגע יכול לקרות משהו. חשבו על התסריט – מצחיק ומשעשע ככל שהוא, האם זה היה עובד גם אם מייק היה עומד שם מול קיר ריק? לא, זה לא, כשעושים סרטון תדמית שיווקי חייבים להחזיק את הקהל קצר כל הזמן והתנועה מיצרת משהו חדש בעיניים כל הזמן. 

אז כשתתכננו את הסרטון תדמית שלכם חשבו על תנועה שנותנת למתרחש להתגלות בקצב שמשאיר מקום לסקרנות, לא מבלבל את העין יותר מידי ועדיין מאפשר לתוכן שלכם לעבור. את אותו הדבר אפשר לעשות גם עם סרטון אנימציה או בזווית מצלמה שונות, מה שחשוב זה לא לשעמם את הקהל שלכם, אל תתנו לאנרגיה לעצור.

סרטון תדמית בתנועה

שאילת שאלות

"אז מה זה Dollar shave club?" מייק שואל שאלה רטוריות. קטע נורא פשוט, אבל זה מחבר אותנו – בזמן ששואלים אותנו שאלה, באופן מידי אנחנו מחפשים את התשובה אצלנו בראש ואם אנחנו לא יודעים אז סקרנותינו מתעוררת. שאילת שאלות מאפשרת לכוון את קהל שלכם לרעיון שלשמו הפקתם את הסרטון תדמית הזה. התשובות לשאלות שאתם שואלים צריכות להענות באופן מיידי וממוקד. אם כבר תפסתם את תשומת לבו של הקהל והערתם אותו זה לא הזמן להשכיב אותם לישון עם תשובות ארוכות ומייגעות.

פותרים בעיות

מייק מסביר בצורה מאוד ברורה בסרטון תדמית השיווקי שלו למה מה שהוא מציע יכול לפתור לכם בעיה. ללכת לקנות, לזכור לקנות וגם לחסוך לכם כסף (דולר אחד!) הוא גם דואג להסביר שאין ירידה באיכות בכך שהוא מזכיר לכם משהו שאתם כבר יודעים – הסכינים היקרות יקרות מכיוון שכל הכסף הולך לפרסום (רוגר פדרר – שחקן טניס) 

אז בסרטון שלכם גם אם זה רק סרטון מוצר דאגו להבהיר מה הבעיה שאתם פותרים בתמציתיות, שימו את כל הקלפים החזקים שלכם על השולחן.  

ניבוי התנגדויות

אומנות הרטוריקה מתרכזת ברעיון של ניבוי התנגדויות לוויכוח שנוצר באופן אוטומטי אצל הקהל שלך בראש, אנשים תמיד יחפשו את הקאץ' – לדוגמא המחשבה הראשונה שעלולה לקפוץ זה: "רגע אם הוא מוכר סכינים בדולר אולי הם פשוט סכינים גרועות? לכן במקרה זה מייק שואל – "האם הלהבים שלנו טובים?" – וישר עונה כשהוא מצליח להשחיל בדיחה ולגרום לנו לחייך – "לא, הם *******  נהדרים. ההבטחה הבלתי-מקובלת והבלתי צפויה מצחיקה אותנו. אבל זו גם הצהרה נועזת ללא היסוס, ולכן אנחנו סומכים עליה. 

אז מהקטע הזה אפשר ללמוד שני דברים. האחד הוא להיות נחושים ונועזים, אם המוצר שאתם מוכרים באמת טוב כמו שאתם חושבים אז תגידו את זה בלי להתבלבל. והשני הוא לנסות לחזות את ההתנגדויות לטיעונים שאתה מציג לאורך הדרך ולהקדיש להם זמן בסרטון תדמית שלכם כך שבסוף הסרטון לא יהיה מקום לספקות

אנחנו נגד המתחרים

מייק משתמש בפסיכולוגיה פשוטה ומייצר אויב ברור. אנחנו והם (תראו איך זה עובד מצויין גם בפוליטיקה).  גם פה הוא משתמש בהומור – "אתה אוהב להוציא 20 דולר בחודש על סכיני גילוח של המותג? תשע עשרה הולכים לרוג'ר פדרר. "

מייק מיצר השוואה ברורה בין שתי אופציות בלבד – אנחנו והם ואז מנמק למה לא כדאי לקנות מהם. מה שמייק אומר הוא שהסיבה האמיתית לכך שסכיני הגילוח של המותג כל כך יקרים היא מכיוון שתאגידים צריכים להעלות את המחירים כדי לשלם למפורסמים שמקדמים אותם. גם אם זה ברור לנו, זה עדיין עושה לנו סדר ומראה לנו את החלופה במידה ונמאס לנו מהמציאות כמו שהיא. 

בקיצור נסו להציג את עצמכם כאבירים על הסוס הלבן. סרטון תדמית שיווקי של העסק שלכם צריך להציע ללקוחות את הפיתרון שכולם חיכו לו.

ערך מוסף

מייק רוצה גם שנדע שהוא יוצר מקומות עבודה. זה אולי לא הנתון הכי ייחודי אבל זו עובדה וזה מוסיף ערך למוצר שלו. הוא נותן לאנשים עבודה, זה מחבר אותו לקהל נוסף שמעריך את הנתון הזה.

"מה עשית בחודש שעבר? …לא עבדתי … מה אתה עושה החודש? …עובד…"

לכן מצא את הדברים שמעלים את הערך של המוצר שלך ואל תתבייש להציג אותם ולהדגיש אותם. מייק מצליח כמעט לתת לך את ההרגשה שהוא מחלק לך כסף, הוא מצליח לעשות זאת בלי לעורר התנגדות בעיקר בגלל הדרך ההומוריסטית שהוא מציג את הדברים.

"תתחיל לחשוב איפה אתה הולך לערום את כל השטרות שאני חוסך לך."

ערך מוסף בסרטון תדמית

קריאה לפעולה כיפית

לקרוא לפעולה זה חשוב מאוד! אל תשאירו את הצופים שלכם באוויר, תגרמו לצעד הבא לקרות. מייק כמובן לוקח את הקריאה לפעולה צעד קדימה והופך אותו לדבר כיפי. הוא הופך את המועדון שלו למועדון ריקודים ומזמין אותכם לרקוד ולהשתטות יחד איתו.

הקריאה של מייק לפעולה היא למסיבה. יש דוב רוקד ונורות דיסקו ושטרות שעפים עם מפוח עלים. אם אתה רוצה ליהנות באותה מסיבה כמו מייק, כדאי שתתחיל לקנות את הסכינים שלו.

משחקי מילים

"Shave time, Shave money " זה שנון ומתחרז נהדר. בעיננו פשוט מעולה.  משחקי מילים הם דבר קליט שנתפס בזכרון. משחקי מילים פועלים כמו רימרקטינג באופן שהם גורמים לך לבטא את משחק המילים בכל מיני סיטואציות במהלך היום גם כמה ימים אחרי הצפייה בסרטון. זה גם יכול לעורר את סקרנותם של האנשים סביב אותו האדם המשתמש במשחק המילים שיצרתם וליצור מעין פרומו ראשוני לחברה, או הזדהות וחיבור.  

לכן חישבו על משהו שיעורר את הקהל שלכם לחשוב על הסרטון תדמית לעסק שלכם בכל מיני סיטואציות במהלך חייהם. וכן אם זה משולב עם הומור אז זה בהחלט מכפיל כוח.

משחקי מילים שנשארים איתך

לסיכום סרטון תדמית שיווקי לא חייב ליצור רושם עסקי מעיק, הוא יכול להפוך לחוויה של ממש.

השיעור החשוב ביותר לדעתנו הוא שלהפיק סרטון תדמית שיווקי לא צריך להיות מעיק. כן כדאי לחשוב טוב ולתכנן מה עושים כי בקלות הקהל יכול ללכת לאיבוד ולדפדף אתכם במהירות. אבל אם עושים את מה שאוהבים בכיף, זה עובר ללקוחות ומחבר אותם אליכם.
זכרו שסרטון תדמית שיווקי מוצלח אחד יכול לשנות את העסק שלכם ולהטיס אותו גבוהה. בהצלחה

עוד כתבות שיסקרנו אותך

צילומי תדמית ללינקדאין

צילומי תדמית ללינקדאין

האופן שבו אנשים תופסים אתכם ומה אתם משדרים הוא מפתח מרכזי בעסקים. בעידן של רשתות חברתיות לינקדאין הינה זירת נטוורקינג נישתית וחשובה לקידום עסקי ולכן

רוצה סרטון תדמית מקצועי מתותחים בתחום?

וידאו שיווקי טוב יעיף אותך גבוה

פנו כעת אל חברת סימנים המתמחה בהפקת סרטוני תדמית המאופיינים באיכות, יצירתיות, דיוק מסרים וגישה אישית שמאפשרת לכל לקוח לקחת חלק ולהיות מעורב בתהליך היצירה.
נשמח לעבוד גם אתכם.

צילום ספורט הרוגבי סימנים הפקות

תודה שיצרתם קשר

נחזור אליכם בהקדם האפשרי