שיווק באמצעות סרטון תדמית

למה סרטון תדמית כל כך חשוב בשיווק? שיווק בוידאו הוא הכלי האולטימטיבי לשיווק רשתי, סרט תדמית הוא חלון הראווה של העסק שלכם ברשת

נשמח אם תשתפו

קצת לפני שהתחיל כל העניין הזה עם האינטרנט נהגנו לשוטט ברחוב, לשטוף את העיניים בחלונות ראווה ולהכנס לחנויות עם התצוגה האטרקטיבית ביותר. כיום אנחנו משוטטים במרחב האינטרנטי וסרטוני השיווק הם חלון הראווה של העסק שלנו. על פי האבספוט(Hubspot) כ- 81% מהקונים קנו מוצר או שירות לאחר שצפו בסרטון שיווקי וכ-88% מהמשווקים באמצעות וידאו העידו שהחזר ההשקעה על עלויות ההפקה הוא חיובי.

למה העסק שלי צריך סרטון תדמית?

מתוך סקר צרכנים שעשה בארצות הברית בסוף 2019 כ 66% מהנשאלים אמרו שהם מעדיפים להחשף למוצר או שירות באמצעות סרטי וידאו לעומתם כ- 18% אמרו שהם מעדיפים לקרוא טקסט… לגבי הדרכות טכניות רק 3% מהנשאלים אמרו שהם מעדיפים לקרוא חוברת הסבר (Manual) ולטעמנו גם זה נתון שהגובה שלו קצת מפתיע 😉 בקיצור שיווק באמצעות סרטון עובד!

סרטון תדמית שיווקי יעזור לחברה שלכם להגיע לקהלים חדשים וייקח את המותג שלכם קדימה

סרטוני שיווק מביאים לקוחות, מוכרים מוצרים, מסבירים על שירות, הם כלי עזר מצויין לפירוט טכני על שימוש במכשירים וכמובן להגדיל את כמות המבקרים באתר האינטרנט שלכם. 

עוד נתון מדהים בסקר שנערך על ידי Hubspot בתחילת 2020, כ- 99% מהמשתמשים בוידאו ככלי שיווקי ימשיכו לעשות כך ב- 2020 לפחות באותו הסכום השקעה וחלקם אף יגדילו את תקציב הוידאו.

וידאו שיווקי ברשתות חברתיות - סרטונים שיווקיים למדיה חברתית

הפלטפורמות הכי פופולריות להצגת סרטים שיווקיים הן כמובן יוטיוב ופייסבוק.

על פי סקר של חברת ווייזו ( Wyzow) בשנת 2020 86% מהעסקים יציגו את הסרט השיווקי שלהם ביוטיוב ו- 76% בפייסבוק. אבל שימו לב לנתונים הבאים: 66% מהעסקים יציגו את הנתונים שלהם בלינקדאין, 65% באינסטגרם והכי מעניין: כ- 15% מתכננים להשתמש בטיקטוק כפלטפורמה לשיווק וידאו.

אז באיזו מדיה חברתית הכי כדאי להציג סרטונים לעסק?

או! אין על זה תשובה אחת 😄 צריך לקבל החלטות באופן נקודתי לפי אופי העסק, קהל לקוחות היעד, מטרת הסרט וכו'. לרוב אנחנו נציג סרטון שיווקי לעסק במספר פלטפורמות במקביל כשבחלק מהמקרים נייצר גרסה שונה בשביל כל אחד מהאתרים בהתאם לאופי הפלטפורמה ולדרישות הטכניות שלו.
שיווק באמצעות סרטון

אסטרטגיית שיווק באמצעות סרטון וידאו - נקודות למחשבה

מהי האסטרטגיה השיווקית שלכם? האם יש התאמה בין הוידאו השיווקי שלכם לבין שאר אמצעי השיווק שלכם?

אתם מנהלים עסק ולכן הזמן שלכם יקר. בכדי שתוכלו להמנע מטעויות נפוצות כתבנו מדריך שיעשה לכם קצת סדר.

איך מתחילים?

שיווק באמצעות סרטון תדמית עוזר למאות אלפי עסקים להגיע ליעדים שלהם. הסרטונים שהם מפיקים חושפים את העסק ומביאים להכרה רחבה יותר על קיימות העסק ועל פועלו. לפניכם רשימה של יעדי שיווק באמצעות סרטון תדמית:

  • יצור והגדלת מכירות – המטרה המובהקת ביותר שכל עסק צריך.
  • מיתוג – הגברת המודעות לקיום המותג.
  • יצירת קשר- קריאה ליצירת קשר עם לקוחות ועוקבים במדיה החברתית.
  • הגדלת נתח שוק – להגדיל את היקף העבודה לשווקים חדשים.
  • השקת מוצרים ושירותים חדשים.
  • חיזוק ובניית קשרי לקוחות.
  • לספק שירות לקוחות פסיבי, נתינת מידע אינפורמטיבי מועיל המחזק את התקשורת עם הלקוח.

וכמובן שיש עוד. לכל עסק יש את המטרות שלו ואסטרטגיות פעולה על פיהם הוא פועל. שיווק באמצעות סרטון וידאו תדמיתי לרוב תומך ומעצים את היקף השיווק. חברות רבות מסתמכות על סרטוני המוצר שלהם כאלמנט הכרחי לקיום העסק.
אז ראשית נבין את הצורך ונגדיר את המטרה לשמה אנו יוצרים סרטון תדמית. הבנת הצורך והגדרת המטרה בהפקת סרט תדמיתי ממקדת את התהליך ומדייקת את הסרט.

בשביל לבנות אסטרטגיה שיווקית באמצעות סרטון נצטרך ראשית לשאול את עצמנו את השאלות הבאות:

  • למי מיועדים הסרטונים שאנחנו יוצרים?
  • איזה סוג של סרטונים אנחנו רוצים להפיק?
  • מה התקציב שאנחנו מייעדים לשיווק באמצעות וידאו?
  • איך נקדם את הסרטונים שהפקנו?
  • איפה נפרסם את הסרטונים האלו?

על בסיס התשובות לשאלות האלה נוכל לבנות אסטרטגית וידאו שתיקח אותנו למטרה שסימנו בתחילת התהליך.

שיווק בוידאו

בחירת סרטון המתאים להשגת היעדים שלך

אם עוקבים אחרי העסקים שהשתמשו בסרטון ככלי שיווקי והצליחו להשיג את היעדים שלהם ואף לעבור אותם בהרבה, אפשר ללמוד מהם ולחקות אותם.
לפניכם מספר סוגי סרטונים שיווקיים פופולריים. בחרו איזה מין הסגנונות הכי מתאים להשגת היעדים שלכם.

  • סרטון תדמית – סרטון הדגל
  • סרטון מכירות
  • סרטון סיפורי – בעל נרטיב סיפורי
  • סרטון הסבר
  • סרטון המלצה
  • סרטון מוצר
  • סרטוני השקה
  • סרטוני הדרכה
  • וידאו בלוג (Vlog)

על כל אחד מסוגי הסרטונים השיווקים נכתוב למי הוא מתאים ומה המבנה/ עמוד השדרה של הסרטון. בואו נתחיל!

סרטון תדמית

סרט תדמית זה כרטיס הביקור של העסק. סרטוני תדמית לעסקים קטנים הם מאסט! לרוב הסרטון יהיה סרט כללי יותר שיספר את סיפור העסק, את תחום העיסוק, את הצורך בשירות, את המוצרים ואת הפיתרון שאנו מציעים. חשוב לזכור, סרט תדמית מוכר תדמית! הוא צריך לספר סיפור גם לא מילולית. כלומר יש חשיבות לטקסט אבל יש חשיבות עצומה לסאב-טקסט. שימוש נכון בצילומים, לוקיישן, ויזואליה של המקום, ניראות של עובדי החברה, גרפיקה, אנימציה, איכות צילום גבוהה, שפה רהוטה, לכל אחד מאלו יש משמעות בדימוי אותו אתם רוצים להעביר.

סרטון מכירות

סרטון המכירות עושה בדיוק את מה שהשם מרמז – הוא מציג מוצר או שירות ללקוח ומשכנע אותו לקנות. אתה יכול לחשוב על סרטון מכירות כמו המקבילה לסרטון של דף מכירות או מכתב מכירות. 

בניגוד לסרט תדמית שמספר סיפור מסגרת, סרטון מכירתי צריך להיות הרבה יותר ישיר וממוקד, להציג את המוצר באופן אטרקטיבי, לפרוט את היתרונות שלו, להסביר על היישומים שלו ופשוט למכור.

סרטון סיפורי - אנשים מוכרים לאנשים

גם במרחב האינטרנטי אנחנו נעדיף לקנות מאנשים שיש לנו תחושה שאנחנו מכירים אותם, שאנחנו מאמינים להם, שאנחנו סומכים עליהם. כדי ליצור תחושה של קשר כזה עם הלקוח כדאי להעלות לרשתות החברתיות סרטונים שמספרים על היומיום של העסק שלכם. הווי חברה, מאחורי הקלעים, עדכונים על מוצרים חדשים וסרטי עשה ואל תעשה. ככל שהחשיפה אליכם תהיה רצופה וקבועה יותר כך תזכו באמון של הקונה הפוטנציאלי.
מתאים ל: הגברת המודעות למותג, השקת מוצר או שירות חדש ובניית קשרי לקוחות.

סרטון הדרכה

סרטון הדרכה הוא כלי וידאו שיווקי חזק. כפי שציינו בתחילת המאמר הרוב המוחלט של הקונים יעדיפו לראות סרטון הדרכה מאשר לקרוא חוברת טכנית. וידאו יותר נגיש מטקסטים ולכם סרטוי הדרכה תמיד יתקבלו בברכה. לקוחות נוטים יותר לרכוש לאחר שצפו בסרטון מסביר, ודפים עם סרטון הם בעלי סיכוי גבוה יותר לעמוד בדף הראשון של תוצאות גוגל. סרטוני הסבר נהדרים לדפי הבית ודפי הנחיתה, במיוחד עבור מוצרים, שירותים או חברות חדשות. הסבר מה המוצר, השירות או החברה שלך עושים זו דרך אידיאלית להציג אותו בפני הלקוחות. אתה יכול גם להשתמש בסרטוני מסביר כדי להתייחס לשאלות נפוצות לגבי השימוש במוצר או בשירות שלך, שיכולים לעזור להפחית את המאמץ על משאבי התמיכה בלקוחות שלך.

סרטון המלצה

מתאים ל: יצירת מכירות, הגברת מודעות למותג, הגדלת נתח שוק, השקת מוצרים ושירותים חדשים ובניית קשרי לקוחות. הוכחה חברתית היא אחת מאבני היסוד של השיווק. וידאו הוא אחת הדרכים המרתקות ביותר להוכיח הוכחה חברתית. זה מספק אדם וסיפור אמיתי שלקוחות יכולים להתחבר אליו ואנשים נוטים יותר לצפות בסרטון המלצות של לקוחות מאשר לקרוא את דף ההמלצות שלך.

סרטון מוצר

מתאים ל: יצירת מכירות, הגדלת נתח שוק והשקת מוצרים ושירותים חדשים.

סרטוני מוצר יכולים לחיות בדפי הבית, דפי הנחיתה, דפי המוצר ואף יכולים לשמש לפרסומות במדיה חברתית אם הם קצרים במיוחד. אז יצירת סרטוני מוצר זה מפץ מוצק לדולרים שלך.

לפני שאתה יוצר סרטון מוצר, עליך לזהות היכן הסרטון יפורסם. אם זה נמצא בדף מוצר, בדף נחיתה, או אם ברצונך להשתמש בו במדיה החברתית, אז ככל שיהיה קצר יותר. 
עם זאת, אם זה מיועד לדף הבית או כחלק ממסע פרסום לקידום מוצר, הוא יכול להיות ארוך יותר.

סרטון השקה

מתאים ל: יצירת מכירות, הגברת מודעות למותג והשקת מוצרים ושירותים חדשים. הפעלת סרטוני וידאו חולקים כמה וכמה משותפים עם סרטוני מסביר. ההבדל העיקרי הוא שסרטון השקה מתמקד בהסבר כיצד המוצר, השירות, הפיצ'ר או החברה הם חדשים ושונים ממה שקיים כבר. כלול את כל מה שתכלול בסרטון מסביר, אך התמקד בביטוי כמה המוצר או החברה שלך ייחודיים.

וידאו בלוג (Vlog)

וידאו בלוג בדומה לסרטון סיפורי הוא אמצעי מאוד פשוט לשמור על קשרי לקוחות. מה שכן, וידאו בלוג יעיל דורש התמדה וטיפטוף קבוע של חומרים לרשת אבל היתרון שזוהי הפקת וידאו פשוטה וזולה מאוד ומאוד יעילה מבחינת תוצאות לעומת הוצאות. כל מה שצריך זה קצת אנרגיה, היכולת לייצר תוכן תמידי והאינסטינקט הקטן בזה לפירסום במרחב החברתי.

מצאתי כיוון ובחרתי סרטון, מה הלאה?

אחרי שהבנו מה הפקת הוידאו המתאימה לנו, אנו למעשה מתחילים את תהליך היצירה. המושג וידאו שיווקי הוא עולם ומלואו, יכול להיות מאוד פשוט, זול ומיידי ויכול להיות מורכב ויקר. בסופו של דבר צריך לחשוב גמיש, להשתמש בכמה שיותר כלים ולעשות התאמות בין המטרה לבין רמת ההפקה. 

אם מעניים אתכם תהליכי הפקת סרט, איפה מתחילים, מה עושים כמה עולה להפיק סרט תדמית ועוד, אתם מוזמנים לקרוא את המאמר המעניין שכתבנו על כך – הפקת סרטון תדמית | המדריך המלא. 

תהנו 🙂

עוד כתבות שיסקרנו אותך

צילומי תדמית ללינקדאין

צילומי תדמית ללינקדאין

האופן שבו אנשים תופסים אתכם ומה אתם משדרים הוא מפתח מרכזי בעסקים. בעידן של רשתות חברתיות לינקדאין הינה זירת נטוורקינג נישתית וחשובה לקידום עסקי ולכן

רוצה סרטון תדמית מקצועי מתותחים בתחום?

וידאו שיווקי טוב יעיף אותך גבוה

פנו כעת אל חברת סימנים המתמחה בהפקת סרטוני תדמית המאופיינים באיכות, יצירתיות, דיוק מסרים וגישה אישית שמאפשרת לכל לקוח לקחת חלק ולהיות מעורב בתהליך היצירה.
נשמח לעבוד גם אתכם.

צילום ספורט הרוגבי סימנים הפקות

תודה שיצרתם קשר

נחזור אליכם בהקדם האפשרי